Home
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Zaloguj
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek Administrator
|
Wysłany:
Pią 19:04, 19 Maj 2006 |
|
|
Dołączył: 29 Kwi 2006
Posty: 88 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Głowica powinna być nowego typu (z uszczelniaczami zaworów ssących), ale starsze też mogą być (silnik będzie brał więcej oleju i nie koniecznie będzie przystosowany do paliwa bezołowiowego, od lipca 1992 głowice w wersjach FL są przystosowane do benzyny bezołowiowej, od numeru silnika 6621475), Głowicę należy rozebrać (wymontować zawory, odkręcić kolanka) następnie przy pomocy wiertarki i kamienia szlifierskiego (najlepiej kulki różowej o średnicy 1-1,5 cm) usunąć z kanałów dolotowych wystającą część prowadnic zaworowych, dokładnie na równo ze ściankami kanału dolotowego.
Następnie należy odsunąć boczną ściankę komory spalania przy zaworach ssących o 2 mm, można to zrobić frezem (ja robiłem to frezem dentystycznym i wiertarką) albo zlecić specjaliście.
albo tak
Kanały dolotowe w głowicy należy wygładzić (nie polerować!!!) papierem ściernym nr 80 tak, aby rysy przebiegały w poprzek kanału (wszystkie nierówności po odlewie i zadziory należy usunąć), można to wykonać przy pomocy palca i papieru ściernego oraz cierpliwości (im lepiej będą wygładzone tym lepiej, miejscami trzeba wybrać do 1mm materiału) zajęło mi to parę pracowitych dni. Gdy będziesz już dumny z wykonanej pracy czas zająć się kanałami wylotowymi, trzeba przyłożyć uszczelkę (przykładasz uszczelkę i wkręcasz dwie śruby mocujące kolanko tak żeby uszczelka się nie przesuwała) i wypiłować dokładnie jej prześwit to samo zrobić w kolanku, kolorem czerwonym zaznaczyłem to co trzeba usunąć żeby zgrać otwory w głowicy i kolanku, jeżeli w kolanku otwór nie pokrywa się z otworem w uszczelce też trzeba to skorygować.
Potem trzeba wypolerować kanały wylotowe i kolanko (od środka oczywiście) na lustro (UWAGA nie wycinać prowadnic zaworowych w kanałach wylotowych powoduje to przegrzewanie się zaworów wydechowych i może spowodować ich urwanie!!!). Po tym wszystkim należy zanieść głowicę do splanowania, można splanować 1,5 - 2 mm bezpiecznie (nie występuje spalanie stukowe) a jak ktoś chce często robić głowicę, ale mieć "strasznie mocnego" maluszka to można splanować więcej (należy pamiętać, że przy planowaniu powyżej 3 mm trzeba wyfrezować w tłokach łezki na zawory żeby się nie spotkały z tłokami oraz że na trasie przy prędkościach powyżej 110 km/h będzie występować spalanie stukowe, które szybko zniszczy twoją wypieszczona głowicę i cały silnik). Trzeba pamiętać, że głowica jest najważniejszym elementem, jeśli chodzi o tuning silnika i przeróbka głowicy daje najwięcej, więc zróbcie to powoli i dokładnie bez pośpiechu i bez przesady.
Post został pochwalony 1 raz |
|
|
|
|
janiszewski1 Forumowiec
|
Wysłany:
Pią 15:03, 14 Mar 2008 |
|
|
Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
gdzie znajduje sie głowica w maluszku????
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Aras Forumowiec
|
Wysłany:
Nie 11:41, 19 Lip 2009 |
|
|
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych
|
Jak można zobaczyć te rysunki???
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|
|